magda.blogg.se

Fantasier , drömmar och verklighet

Nostalgitripp

Publicerad 2012-12-30 14:48:46 i

Sitter nu på tåget mot Örebro som är sista anhalten innan Hällefors. I Örebro har jag många minnen,alldeles fantastiska minnen och mindre roliga stunder. Gymnasiet med allt vad det innebar. Tiden då jag fortfarande var en partygirl. Första stora kärleken. Yeahfestivalerna. Utbytesstudenterna. Nyfunna och gamla vänner i ett enda stort virrvarr och lyckorus i Varberga. Men också känslan av att vara helt ensam att inte ha någon. Att gå till skolan och känna att allt är meningslöst. Dra till praktiken och bara känna sig helt bortkomnen och fel. Men tiden i Örebro var på det stora fantastisk. Ett minne som jag ser tillbaka på med särskilt glädje på var bara någon vecka innan studenten. Jag och tre vänner satt och åt glass i centralparken och bara hade det sådär förträffligt bra som man har det ibland. Solen sken, vi hade roligt och alla var glada. Då ringde pappa och berättade att jag kommit in på folkhögskolan jag sökt till. Ren och skär lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela